• يکشنبه ١٢ آذر ١٤٠٢-١١:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٢٩
نجفی تذکر داد:3-197

سالانه ۵۰ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای به جمعیت معلولان اضافه می شود/ قانون حمایت از حقوق معلولان اجرا شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز تأسف در خصوص اینکه سالانه ۵۰ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای به جمعیت معلولان اضافه می شود؛ گفت: به اندازه کافی قانون در این زمینه وجود دارد؛ لازم است که این قوانین، اجرایی و عملیاتی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر در واکنش به گزارش رئیس سازمان بهزیستی کشور با گرامیداشت روز جهانی معلولین اظهارداشت: معلولین نیاز به قانون ندارند و به اندازه کافی قانون در این زمینه وجود دارد. به ویژه قانون حمایت از حقوق معلولان که متأسفانه نهادها، سازمان ها و وزارتخانه ها به آن کمتر توجه می کنند.
وی به موضوع درمان معلولان اشاره کرد و ادامه داد: در ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان به بحث درمان جسمی و روحی معلولان و کمک هزینه برای پرستاران تأکید شده است که در دیدارهایی که با جمعی از معلولین داشتیم به آن اشاره داشتند.
سوده نجفی خطاب به مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبار خوبی برای قشر معلولان در نظر گرفته نشده بود که امیدواریم با رایزنی های رئیس سازمان بهزیستی و حضور فعال در کمیسیون های تخصصی مجلس بتوانند بودجه خوبی در سال ۱۴۰۳ برای معلولان در نظر بگیرند.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده سالانه ۵۰ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای دچار معلولیت می شوند که باید در این راستا شرکت‌ های خودروسازی نسبت به ایمنی خودرو ها اقدام کند. وزارت راه و شهرسازی نیز باید نسبت به اصلاح برخی جاده های حادثه خیر تلاش داشته باشد.
سوده نجفی در پایان گفت: مدیریت شهری علاوه بر مناسب سازی معابر که وظیفه شهرداری می باشد؛ در سایر حوزه ها و بخش ها می تواند در راستای مسئولیت اجتماعی با همکاری سازمان بهزیستی اقدامات مشترکی انجام دهد که به همین منظور کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران آمادگی خود را اعلام می کند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: